pátek 18. listopadu 2011

Dveře jsou symbol

Takový obyčejný plechový dveře... Přiznám se, že tam, kde jsem se s nima setkal, mi nebylo dobře... Zase jsem si vybral svou cestu, kašlal na rady místních...Prostě jsem chtěl dojet do Damašku "starou cestou"... Na tohle místo mi moje bloudění vyhodilo celkem 3x.
1. Když jsem potkal toho samopalníka na konci cesty... Ten mě poslal tímhle směrem. Tady končila i pouštní úvozovka. Dál vedly jen vyježděné koleje od náklaďáků... a snad každý jiným směrem.
2. Když jsem se radši vrátil na rozcestí (kniha str. 26) a pokoušel se nějak vymyslet kudy, ale nikde nikdo. Směr podle kompasu byl jasný, ale mně se stejně nechtělo zpátky k těm dveřím. Najednou cítím, že z dálky sem něco jede. Jedu tedy naproti, optám se... Když zastavím a sklápím stojan, tak ten mercedes (na dálku jsem to nerozeznal), zastavuje taky. Je to starý piáno, matně zelený, plný chlapů v zelenejch vojenskejch bundách, s těma šátkama na hlavě a s tmavejma brejlema... Je to jak z filmu o Palestině... Já dostal strach, fakt strach... Ještě ani úplně nestáli a ten vzadu otevíral dveře... Zahlíd jsem hlaveň samopalu a to stačilo... Policajt zpátky, plnej kotel a pryč... než se otočí, snad získám nějakej náskok.... Rvu za to, čumím furt do zrcátek... Odbočit není kam... Sjet ze silnice by znamenalo rozsekat se o první šutr a že jich tu bylo... Ujížděl jsem dobře půl hodiny, za mnou nejel nikdo... Asi jsem byl moc vyplašenej... Zastavím, zapálím si a pořád koukám tím směrem, odkud jsem si myslel, že by mohli přijet...
3. Jsem u nich skončil, když jsem stopnul další auto, ty mi řekli, ať jedu za nima. No a jeli jsme tudy, kde už jsem to dobře znal, odbočili jsme tam, kam mi poslal samopalník a zastavili asi 500m od těhlech dveří... Už se stmívalo, chlapíci mi ukázali cestu a odbočili, když jsem se začal dohadovat, začali být docela nevrlí, jeden z nich mi začal ukazovat brokovnici, tý jsem si ani předtím nevšim... Zůstal jsem tam sám, tma padala rychle... Tak jsem zas zastavil u těch dveří a přemýšlel, co dál... Kompas říkal "jeď tudy", jedny z kolejí od náklaďáku tudy vedou... už je jasný, že dneska spím venku v poušti a kde jsem, fakt vlastně nevím.... No co, něco se stane, vyjíždím, je ještě trochu vidět, hlavně chci pryč tady od těch dveří...

Žádné komentáře:

Okomentovat