pátek 2. prosince 2011

Vozím melouny do Prahy

Okolí Chack Chack... zas jednou místo, kam - kdyby nebylo krajiny a lidí - není proč jezdit, hlavní atrakci jsem viděl jen zespoda. Dal jsem přednost klukům, co mi předvedli nejdřív svoje offroad umění na čínskejch motorkách se sjetejma gumama. Po pravdě na ně nemám :)
Kluci mi pozvali na malé jídlo, jednou by tu chtěli podnikat s občerstvením, pak s restaurací a nakonec by tu chtěli mít hotel. Íránci jsou podnikaví lidé... o tom jsem se xkrát přesvědčil...
Přijel jsem sem jak jinak zas za tmy. Vidím kamioňáka, jak vaří něco v kotli a tak jdu za ním, doptat se na cestu. Začne se nejdřív hrozně smát. Pak se běží podívat na motorku, vezme mi kolem ramen, huláká na další kamioňáky a vede mi k tomu kotli. Vaří kozu s nějakou zeleninou, musím prý s nimi povečeřet. Ptám se, co ho tak rozesmálo... ruce, nohy, turistická angličtina proložená větami v perštině mi to vysvětlila. Vozí melouny do Prahy. Zná ji dobře, fakt dobře. Prostě nakoupí tady v okolí (Írán) melouny a odveze je svým kamionem do Prahy. Tam má nějakýho chlapíka, ten cash zaplatí a tradá domů, pro další várku. Teď jede zrovna nakládat. Nabízí mi, jestli nepotřebuju v Praze něco vyřídit. Přijde mi to fakt legrační... Dáme kozu s něčím jako zelím a já vyrážím ještě do pouště někam přespat, je tma jak v pytli. Rychlovka, jen moskytiéra, karimatka a už chrním. Když jsem se ráno probudil, viděl jsem tohle... Trochu jsem váhal, jestli se mi to jen nezdálo s tou Prahou. Ne, nezdálo...

Žádné komentáře:

Okomentovat